طرح مطالعاتی «نسیم حیات» در حوزه هنری کرمان اجرا می شود

طرح مطالعاتی «نسیم حیات» در حوزه هنری کرمان اجرا می شود
مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری کرمان از تشکیل حلقۀ مطالعاتی آثار شهید آوینی خبر داد.
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر :  ۱۱۸۵۱۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان، علیرضا اسلامی گفت: رجوع به شخصیت شهید آوینی، شخصیتی را نمایان می­ کند که تحت تأثیر انقلاب اسلامی متحول شده و توانسته در آثارش تجربه این تحول را شرح دهد. وقتی هم به آثار این شهید مراجعه می­ کنید، متوجه می­ شوید هم انقلاب اسلامی و رسالت آن را فهم کرده­ است و هم زمانه و عالمی که انقلاب اسلامی در آن رخ داده را شرح می ­دهد، هم نسبت ما به مثابه انقلاب اسلامی را با عالم جدید مشخص می­ کند و در آخر نحوه مواجهه ما را با آن ترسیم می­ کند. مجموعۀ این ویژگی­ های شخصیتی و آثار شهید آوینی از ایشان شخصیتی ویژه و متمایز ساخته است.

 

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری کرمان اظهار کرد: از منظر آوینی مواجهه انقلاب اسلامی با غرب یک مواجهه تمدنی است و برای سربلندی در این مواجهه باید پدیده­ ها و نظامات عالم جدید را با خود هم ­جهت کند.

 

اسلامی در ادامه افزود: یکی از نظاماتی که شهید آوینی به طور ویژه به آن می ­پردازند، نظام فرهنگی و هنری است، به عبارتی ایشان دغدغه هنر دینی و انقلابی داشته ­اند و سعی کرده اند در این زمینه افقی جدید به سوی انقلاب اسلامی بگشایند.

 

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری کرمان در پایان تصریح کرد: برای اولین ­بار در استان کرمان با ایجاد یک حلقه مطالعاتی متشکل از دانشجویان و طلبه های جوان و علاقه­ مند؛ با هدف شناخت منظومه فکری شهید آوینی، فهم هنر موجود و گشایش افقی به سمت هنر مطلوب که هنر متعهد است، آثار ایشان را مورد مطالعه و مداقه قرار می­ دهیم؛ امیدواریم در آینده­ ای نزدیک شاهد برکات و ثمرات این حلقه مطالعاتی باشیم.

 

گفتنی است؛ علاقه­ مندان جهت شرکت در طرح «نسیم حیات» تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه26 تیرماه  فرصت دارند تا با ارسال عدد 8 به 1000341000درخواست خود را برای ثبت ­نام ارسال نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر